Metal Gear Solid V - The Phantom Pain

Arról, hogy mi is a Metal Gear, hogyan született és mekkora jelentőséggel bír, most nem szólnék, hisz korábban megtettem. A nagy kihagyás utáni bocsánatkérést követően arról írok, hogy hova is tart ez az óriási mértékben elvont és sokrétű kedvencem.

A Metal Gear Solid 4 zseniális fináléját követően ismét Big Boss bőrébe bújhattunk a PSP-s Peace Walker-ben, azonban az igazi kérdés fennmaradt: Hová tovább a házi konzolokon? Idővel megjelent a "BIG BOSS wants YOU!" feliratú frappáns poszter, mely álláshirdetési funkciója mellett apró morzsa is volt a rajongók számára.

Big Boss Wants You!.jpg

A nagy "fordulat" akkor jött el, amikor bejelentették a Ground Zeroes alcímet viselő szabad, nyílt világban játszódó részt (a'la GTA - bővebben róla szintén itt), hűen őrizve eddigi szokásukat: a válaszokkal együtt majd' ugyanannyi kérdés érkezett.

Ekkor ismét nihil, majd jött a The Phantom Pain. Eredetileg nem is Metal Gear játékként került elénk, hanem egy svéd fejlesztő legújabb projektjeként keltett érdeklődést. A hasonlóságot azonban könnyű volt felfedezni, a szemfülesek pedig az első előzetesben elrejtett apró jelekből összerakták a képet: ez bizony az alkotó ismert trükkjei közül lesz egy.

A videóban megjelenő karakterek és helyszínek mind beleillettek a korábbi részekbe, a főhős pedig tagadhatatlanul Big Boss-ra hajazott. „Fantom fájdalomnak” alapvetően azt a fájdalmat nevezzük, melyet már nem létező szerveinkben vagy tagjainkban érzünk amputáció vagy egyéb sérülés után. Adott esetben lehetett volna szó Big Boss szeméről, de elvesztése óta már rengeteg idő eltelt, így nagy valószínűséggel az aktuális „fantom fájdalom” a keze körül foroghat.

A bökkenő a Moby Dick nevet viselő fejlesztőcsapat volt, mellyel lehetetlen volt kapcsolatba lépni. Igazgatójának neve, Joakim Mogren pedig egy anagramma: A Joakimból kirakható Kojima neve, a Mogrenben pedig szerepel az Ogre szó, mely a mester legújabb projektjének fedőneve. Egy – szándékosan – kínos Mogrennel készült interjút követően pedig az is bizonyossá vált, hogy Kojima csapatának motorja, a Fox Engine hajtja a játékot. Az említett interjút követően azon abszurd feltételezések keringtek a hálón, hogy a képernyőn látott Mogren csak animált (ezért van bekötve az arca) és ő maga a Project Ogre. Ráadásul a The Phantom Pain felirat hiányzó részeibe tökéletesen beleillett az, hogy METAL GEAR SOLID V.

És ezzel el is jutunk március 27-éhez, amikor Hideo Kojima bejelentette, hogy a Ground Zeroes és a The Phantom Pain együtt alkotják az így tíz részessé dagadó "eposz" legújabb és talán - bár ezt már sokszor hallottuk - legutolsó részét. Bár az még mindig nem egyértelmű, hogy külön adják- e ki őket, epizódikus jelleggel, vagy egybe. Íme a hosszú előzetes, mely az új jelenetek mellett a korábbi képkockákat gyúrja egybe, a "tovább" gomb után pedig bővebben írok a videóról.

A kérdések száma pedig ismét csak nő, bár nem feltétlen térnék ki az összesre mennyiségük és „spoiler-faktoruk” miatt, inkább egy-kettőt emelnék ki. Kérdéses, hogy kronológiailag hol helyezkedik el a Phantom Pain, ugyanis a Metal Gear széria körülbelül öt évtizedet ölel át, így – bár szinte bizonyos, hogy a Peace Walker-t követi – nem tudni konkrét helyét. Fenn áll a lehetősége, hogy ebben az időszakban klónozzák Big Boss-ból a modern Metal Gear-ek főhősét és antagonisztáját, Solid és Liquid Snake-et. Továbbá az sem egyértelmű, hogy mi idézi elő a kómát, illetve a bázis, Outer Heaven (Külső Menny) pusztulását. A videó végén megjelenő "V has come to." pedig többféleképp is értelmezhető. Maga a "V" lehet Big Boss is, akit Közép-Amerikában Vic Boss-ként emlegetnek.

A technikai fejlettség megkérdőjelezi azt az állítást, hogy ez a konzolok jelenlegi generációjára is megjelenne, de egyelőre nem lehet mást tenni, mint hinni Kojimának – bár a videó számítógépről futott. Az előzetest követően egy Fox Engine-es tech-demót is bemutattak, mely – kétségtelenül – roppant érdekes módon alakítja digitálissá a valós elemeket, viszont nehezen elképzelhető a mostani gépeken. 

A nyugati pop-kultúra és irodalom hatása a játékra pedig itt is evidens: Big Boss új zsoldoscsapatának neve „Diamond Dogs”, mely egy David Bowie lemez, hősünk ellenfele pedig felvette a „Major Tom” nevet, mely szintén egy Bowie albumon hallható (Ziggy Stardust, akit érdekelne.) A Moby Dick is egy érdekes utalás, bár még nem teljesen egyértelmű, hogy Ishmaellel, Ahabbal és a fehér bálnával milyen párhuzamot akarnak vonni.

(Ezek mind-mind csak apró példák a rengeteg érdekességről, melyről egyszer majd bővebben szeretnék írni.)

Bár nagyszerű, hogy Hideo Kojima rendezi és írja az új részt, a legfontosabb fennmaradó dilemma talán a következő: Vajon tényleg nem David Hayter fogja szinkronizálni protagonisztánkat? Ugyanis a nagy „leleplezést” követően a twitteren Big Boss és Solid Snake szinkronhangja azt írta, hogy „Azért jó kör volt.”, majd miután érdeklődtek, hogy a játékot kiadó Konami egyáltalán felkérte-e a szerepre, tömören annyit felelt: „Nem.” És ha valóban nem, akkor miért?

Remélhetőleg ez is csak egy félrevezetés (u.n. „vörös hering”) amit eddig kismilliószor alkalmazott Kojima. Idővel kiderül, a lényeg pedig az, hogy nagy eséllyel ismét atomjaira szaggatja és újrafogalmazza a videojáték fogalmát. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekaddikt.blog.hu/api/trackback/id/tr605186611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása