A NeoGAF olyan információt szerzett a Game Informer következő példányából, mely elég sok részletet feltár az új Assassin's Creed-ről:
-A készítők azt akarják, hogy az új játékosok bekapcsolódhassanak a sorozatba, míg a "veteránok" azt kapják, amit eddig is szerettek benne.
-Az eddigi játék motor, az Anvil új verzióját használja, így "több ezer katonát jeleníthetnek meg véres csatákban", továbbá képes részletes arcokat is ábrázolni. "Most már nem csak történelmi épületeket látogatunk meg, hanem történelmi eseményeket."
-A történelmi hitelesség érdekében történelmi dialógus-konzultánsokat és igazi indiai színészeket alkalmaznak.
- Az új - angol apától és indián anyától származó - félvér főszereplő neve Connor (indián nevén Ratohnhake:ton).
- Nem minden telepes lesz jó ember, ahogy nem minden brit lesz gonosz elnyomó. Próbálnak egy "szürke zónát" kialakítani, ahol minden oldalon állnak jók és rosszak, illetve mindenkinek megvan a saját érdeke.
A többi információ a "tovább" gombra kattintva jelenik meg:
- Connor-nak van rejtett pengéje, és két fegyverrel lép harcba ellenségei ellen. Ez egy kés és egy tomahawk, melyek segítségével egyszerre két ellenfelet is elintézhetünk harc közben. Nem kell már célpontot választani sem, automatikusan érzékeli a játék, hogy ki felé irányulnak a támadások.
- A harc alapvetően sebesség és lendület alapú offenzívára épül, a főszereplő pedig több ezer új és egyedi animációval rendelkezik az új harcrendszerhez, így nem lesznek "újrahasznosított" animációk a korábbi játékokból. Lehet "élő pajzsot" használni, illetve lesznek egyéb, alkalomfüggő mozdulatok, az új dinamikus kamerarendszer pedig filmszerűbbé teszi az akciót.
- Connor felszerelését fejleszteni lehet és sok másodlagos fegyver is van, mint például az egylövéses pisztoly.
- Ahogy múlik az idő, a világ változik. Egy csatatér helyszíne hónapokkal később üres sátrak mezejévé válhat. Az évszakok váltakozása módosítja a tájat, minden város és terület nyári és téli "kinézettel" is rendelkezik. A városok részletesebbek, próbálnak életet lehelni beléjük.
- Nagyobb szerepet játszik a természet, lehetőség nyílik fákra és hegyekre mászni, illetve azokon keresztül közlekedni. Télen a katonák lassan és botladozva haladnak a hóban, a befagyott tavak pedig járhatóvá válnak, előnyt nyújtva Connor-nak.
- A "parkour" típusú szabad mozgás is gördülékenyebbé válik. Átugorhatunk mozgó tárgyakat, elcsúszhatunk alattunk, vagy például kiugorva egy ablakon egy fán landolhatunk, amiről tovább vetődünk egy templomtoronyra. Az új sprint szisztémával mozgás közben is meg lehet ölni az ellenséget, így rugalmasabbá téve a kergetős részeket, a készítők pedig gyakran hangoztatták, hogy azt akarják, harcon kívül és belül is folyamatos mozgásban legyünk.- Lehet állatokra vadászni, és a vadászat módja kihat a jutalom mértékére. Például ha egy medvét egy csapással kiterítünk, többet kapunk mintha tízszer döfnénk meg.
- Több "társaság" és "klub" lesz, melyeknek tagjai lehetünk és küldetéseiket teljesíthetjük. Ezek függetlenek a játék küldetésrendszerétől, és cselekedeteink alapján lépnek kapcsolatba velünk. Mondjuk ha sokat vadászunk, a vadász-közösség meghív minket körébe.
- Lesz egy "Határterület" néven futó vadonrész, melynek mérete másfélszer nagyobb lesz mint a Brotherhood-ban bejárható terep. Ráadásul nem olyan üres lesz, mint az első Assassin játék "pusztája", hanem rengeteg lehetőséget rejt magába, illetve a küldetések harmada is itt játszódik majd.
- Új "kezelőfelületet" kapunk, az Animus 3.0-át. A rendszer adatbázisát a játék szatirikus britje, Shaun Hastings írja, aki apró megjegyzéseket tesz a forradalom angol szemszögéből.
- A Revelations-höz hasonló logikai elemek is lesznek, plusz több Desmond-dal kapcsolatos dolog, míg a Brotherhood-ból az Assassin toborzás egy bizonyos formája jelenik meg.
- Körülbelül két és fél órányi karakterjelenet van a játékban, melyet színészek játszottak el. Ez a Naughty Dog játékaihoz hasonló módon készült (Uncharted, The Last of Us), ahol a színészek egy olyan kreált színpadon tevékenykednek, amely a játék helyszíneihez hasonló.
- Az első Assassin's Creed játék óta ennek van a legnagyobb fejlesztési időtartama, és kétszer annyi a költsége és a belé fektetett idő. A következő hetekben el is készül az első verziója, és nekiállnak a finomításhoz.
A korábbi infók és képek itt, és itt, az All Games Beta által szerzett új képek pedig itt láthatóak.
A hivatalos bejelentés holnap lesz, a játék pedig október 30-án érkezik.