Az EDGE legújabb példányában rengeteg új hír bukkant fel a Far Cry belső nézetes lövöldözős sorozat legújabb tagjáról.
Jóval a csaták előtt megtervezhetjük majd, hogyan "iktassuk ki" ellenfeleinket. Például támadhatunk szemből; maradhatunk távol és leszedhetjük távcsöves puskával a rosszfiúkat; vagy akár rárakhatunk egy C4-es bombát egy dzsip oldalára melyet beküldünk az ellenséges bázisba.
A történetben fontos szerepet játszik a szabadság. A Far Cry 2 "kemény politikai cinizmusával" ellentétben a Far Cry 3 a "személyességre koncentrál és végigvezet minket egy férfi zuhanásán az erőszakosságba, és valószínűleg az őrületbe, egy szigetvilágon ahol úgy tűnik, mintha mindenki már előrébb járna ezen az úton." A főszereplő, Jason Brody egy átlagos figura, aki nyaralni jött a barátaival, viszont most egy olyan szituációban találja magát, amely "kikészítheti". Lesz benne egy "halucinációkkal teli rohanás a sziget földalatti barlangjain keresztül".
Dan Hay, a játék producere a következőt nyilatkozta a helyszínről: "Eredetileg nem sziget lett volna, de egy törvény nélküli helyet akartunk csinálni, ami gyönyörű is egyben. Minél többet beszéltünk arról, hogy milyen élményeket akarunk belevinni, annál jobban akartuk az izoláltság érzését előidézni." A játékosoknak küzdeni kell a helyi növény és állatvilág ellen. Andrea Zanni, a játék tervezője erről bővebben beszélt: "Vannak szárazföldi és vízi állatok. Veszélyként is jelen lesznek, de fel is lehet őket használni - kimehetsz a dzsungelbe vadászni, ami része Jason fejlődésének és túlélésének. Ha dzsungel mélyébe kerülsz, lehetnek kellemetlen összetűzéseid is. Az állatok részei az ökoszisztémának, és igazán vad hellyé teszik a szigetet."
A fejlesztőcsapat azt akarta, hogy a játék "érzelmekkel töltött és nyers" legyen. Az őrület többször is felmerült a fejlesztés során, viszont Hay, azt nyilatkozta, hogy a játék első előzetesben látható Vaas megalkotásakor ragadták meg igazán az őrület koncepcióját. Vaas egy "szociopata, aki nagyon közel áll ahhoz, hogy pszichopata legyen." Érdekesség, hogy Michael Mando, a karakter szinkronhangja egy teljesen más szereplő hangjáért ment meghallgatásra. Ez egy tipikus "gonosz" figura lett volna, aki nagy darab és érzelemmentes. Mivel Mando a meghallgatáson teljesen más alakítást nyújtott mint amit kerestek, nem kapta meg az állást. Ennek ellenére három héttel később az ügynöke felhívta, hogy az Ubisoftnak annyira tetszett a meghallgatás során, hogy hajlandó rászabni egy új figurát.
Az Ubisoft "360 fokos" módon akarja megalkotni a játékot. Ez bővebben azt jelenti, hogy lesz lopakodós, akció-orientált, és kreatív megoldása a feladatoknak.
A játék az év során érkezik, az Ubisoft pedig egy újabb előzetest ígért csütörtökre. Ennek az előzetesnek az elérhetővé tett "ízelítőjét" itt, a "tovább" gombra kattintva pedig az első, hosszabb előzetest nézhetitek meg.