Call of Duty: Black Ops II újdonságok!

Félrevezettek minket. Egyáltalán nem negatív értelemben, de félrevezettek. Először kiszivárogtattak apró kis infókat, szinte biztos volt, hogy az új Call of Duty a Black Ops folytatása lesz. Ezután bemutatták az első előzetest, ami alapján mindenki azt gondolta, hogy a (közel) jövőben fog játszódni. Viszont az infó, amit nyilvánosságra hoztak, megcsavarja a dolgokat, és teljesen érthető Mark Lamia, a játékot készítő Treyarch fejének kijelentése az új részről: "A videojátékok legrosszabban őrzött titka, viszont a videojátékok legjobban őrzött titka is egyben."

A oneofswords.com elég sok információt szerzett a játékról. Először is direkt hangsúlyozzák a készítők, hogy római számmal írandó a cím, tehát Black Ops II, és nem Black Ops 2. Az egyjátékos módról is elég sok információt fedtek fel. A játék két vonalon fog futni. Az egyik szál 2025-be repít minket, egy modern hidegháborúba, míg a másik szál a múltba juttat el, a (nagybetűs) Hidegháborúba a 80-as években. A rosszfiú egy Raul Menendes nevezetű személy lesz, a két idősík pedig megválaszolja, hogy mit tett "akkor" és miért olyan fontos "most". Emellett választ kapunk arra is, hogy az első részben mi volt valóság, és mi volt az, ami csak Mason (a főszereplő) fejében játszódott le. A 2025-os korban Mason fiát alakítjuk, David-et. Az előzetesben látható Woods pedig mindkét korban szerepel.

Ami nagyon érdekes, hogy a téma nem teljesen kitalált. A konfliktusok egyik oka a ritka ásványok (pl. wolfram, neodymium). A való életben ezen anyagok 95%-át Kína bányássza. Ez a világpiac számára probléma, hisz ezeket az anyagokat a számítástechnikától kezdve a hibrid autókon át a hadiparig rengeteg helyen felhasználják. Csak viszonyításképp: Irán a világ olajának 10%-át biztosítja, és már az is rengeteg káoszt okozott. Próbáltak olyan témát választani a játékhoz, amely nem teljesen fiktív, és a közeljövőben (sajnos) akár be is következhet. (Folytatás a "tovább" gombra kattintva.)

A technológiával és a fegyverekkel is ugyanez a helyzet. Azok sem kitaláltak, hanem prototípusok, vagy épp készülőben lévő új eszközök. Dave Anthony, a játék rendezője a következőt nyilatkozta: "A hadászat, mostanáig, arról szólt, hogy több száz ember lövi egymást a csatatéren. Viszont a háború teljesen át lett alakítva, és 15 év múlva...". Amit állít, pedig teljesen igaz. Egyre több robotot és pilóta nélküli gépet alkotnak, mint például a videóban is megjelenő Quadrotort. Például Irán nemrég találta meg a CIA egyik kémgépét. A lényeg, hogy mindez most történik, és bár nem tűnik annak, de aktuális. Az alábbi videóban FPSRussia bemutatja a "Prototype Quadrotor" fegyvert.

Ami a játékmenet szempontjából talán a legnagyobb csavar, az az, hogy több irányt vehet a történet. Ha elrontunk egy küldetést, nem feltétlenül fogjuk újrakezdeni a pályát, hanem új fordulatot vesz a történet, továbbá bizonyos célokat többféleképp teljesíthetünk, ezzel is másfele terelve a sztorit.

Egy új játékelem is megjelenik, a "Strike Force Operations". Ezeknek "komoly befolyása van a történet kimenetelére". Abban térnek el a főbb küldetésektől, hogy taktikai elemekkel lesznek megfűszerezve. Kiválaszthatjuk, hogy a csapat mely tagját irányítjuk, és bármikor válthatunk karaktert, hogy teljesítsük a kitűzött célokat. Akár felülről is nézhetjük a dolgokat, vagy irányíthatjuk valamelyik gépet (pl. a korábban említett Quadrotort). 

A történet fókuszában a karakterek és a karakterfejlődés állnak - akár jó, akár rossz szereplő. Próbálják az eddigi legkomplikáltabb Call of Duty rosszfiút összerakni ebben a részben. Dave Anthony így nyilatkozott róla: "Megérted, hogy ki ő, mint emberi lény. Az egyik pillanatban megérted, hogy miért teszi amit tesz, a másik pillanatban viszont olyat művel, amit soha az életben nem támogatnál."

Visszatérnek a katonai szakértők is, így ismét veteránok és szakemberek fognak tanácsokat adni ahhoz, hogy hihető és hiteles legyen.

A korábbi Treyarch játékokból (World at War, Black Ops) ismert "zombi mód" is visszatér, azonban bővebben nem nyilatkoztak. A multiplayer, ami csak a "jövőben" játszódik sem lesz hagyományos. David Vonderhaar, a tervező a következőket mondta: "Lecsupaszítottuk a játékot és egy elemi pontból indultunk újra el." A céljuk az, hogy több játékstílus is működőképes legyen. Bővebben erről sem beszéltek, és mivel a Black Ops és a Modern Warfare 3 multi-ról csak szeptemberben jöttek hírek, nagy az esély, hogy most is csak az ősz kezdetén fogunk jobban belelátni a dolgokba.

Nos, egyelőre ennyi, a hónapok során pedig remélhetőleg többet fogunk megtudni. Egy biztos, erre kevesen számítottak. Remélhetőleg úgy lesz, ahogy állítják, és valóban komoly változásokat fognak belevinni a játékba, hisz egy kis "vérfrissítés" sosem árt. Én mindenesetre örülök, hogy nem csak a jövőben, hanem a 80-as években is lesznek részek. Az első Black Ops-nak részben a korszak adta a báját.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekaddikt.blog.hu/api/trackback/id/tr224484369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása