Manapság az egyik legelterjedtebb játékmotor az Unreal Engine 3. Olyan játékok készültek vele, mint a Mirror's Edge, Batman Arkham City, Mass Effect és még sok más. A játékfejlesztők szeretettel használják, mivel nagyon jó grafikát nyújt, egyszerű a kezelőfelülete és nem kell bajlódniuk egy saját motor készítésével. Ezért egyszerűbb, hogyha csak licenszelnek egy ilyen játékmotort.
A független fejlesztők is előszeretettel használják, mivel az UDK (Unreal Developement Kit), ingyenesen letölthető és csak az első megkeresett 50 000 dollár után kell licensz díjat fizetni. UDK.com
Az Epic Games már nagyban fejleszti az Unreal Engine 4-et, amit a következő generációs konzolokra szánnak. Idén már a GDC-n (játékfejlesztők konferenciája), zárt ajtók mögött mutattak egy demót néhány embernek, akik le voltak nyűgözve tőle és úgy jellemezték, hogy "hihetelenül fotórealisztikus".
Most ebből a demóból néhány képkocka kikerült. A képek nagyon jól néznek ki, de azért látszik, hogy ez csak egy demó, mivel inkább a technikai részét próbálják demonstrálni. A demó az Nvidia Kepler GTX 680-os kártyán fut valós időben.
Közben egy angol fejlesztő, a Pitbull Studio már dolgozik egy játékon, ami az Unreal 4-re épül és egyben be is segítenek a motor fejlesztésébe.
Az E3-on részt vesz az Epic és egy élő demót hoz magával. Az, hogy ez a nagyközönség előtt vagy szintén zárt ajtók mögött lesz-e, azt még nem tudni.