A Sony 2009-ben egy fantasztikus projektet indított el. A célja, hogy a következő 3 évben 20 millió dollárt költsön külső és belső cégek támogatására, akik nem bolti, hanem letölthető játékokat készítenek. A külső független fejlesztőket támogató akció neve a Pub Fund. Itt felkínálják a támogatás lehetőségét a fejlesztőcsapatoknak, akik élhetnek a lehetőséggel, ha a Sony "becslő" csapata alkalmasnak találja őket. Ezen projekt gyermeke a 2011-ben bejelentett szürrealista PaPo & Yo, melyet a Minority fejleszt.
Alapjaiban véve egy ugrálós-logikai játék, ahol különböző feladatokat kell teljesítenünk. Egyszer dobozokat pakolgatva nagyobb épületeket emelünk a magasba, ezzel új utat kreálva magunknak, máskor mászkálva és ugrálva jutunk el a következő helyszínhez. Ami azonban innovatív és egyedi a PaPo & Yo-ban, az az érzelmi töltet.
A játék során Quico-t navigáljuk, aki egy dél-amerikai típusú favellában, azaz nyomornegyedben él, ahol a kunyhócskák, viskók fából és bádogból épülnek. Quico -nak két barátja van: Lula, egy robot, és Monster (Szörny), egy furcsa és érdekes lény. A csavar az, hogy Monster "béka-függő", így amint meglát egy békát, befalja. Viszont egy ilyen étkezés után teljesen elveszíti önuralmát és mindent el akar pusztítani ami körülötte van, beleértve Quico-t is. Quico azonban szereti Monster-t, hisz a legjobb barátja, és, kihasználva jó és rossz tulajdonságait egyaránt, elhatározza, hogy megtalálja a gyógyírt.
Tovább fokozza a dolgokat, hogy a Minority maroknyi emberből álló csapatának feje, Vander Caballero, személyes élmény alapján alkotta meg a játékot. Az alkoholista apja folyamatosan bántalmazta, így ez szolgált inspirációul.
Caballero gyakran játszott kutyájával, Monster eredeti kinézete pedig a kutya és az apjáról alkotott képnek a keveréke lett. A változás azért történt, mert azt akarta, hogy Monster, mikor nyugodt, azt az apát jelképezze, akit szeretett, míg idegesen az alkoholista, bántalmazó apát, akitől félt - tehát tisztán csak az apját lássa benne.
(A bal oldalon a régi, a jobb oldalon az új "dizájn" látható.)
Tulajdonképpen az egész játék egy metafora. Monster; a ház, melyben Quico lakik; az egész környezet mind-mind jelkép. A cél a játékkal az, hogy érzelmeket is kifejezzenek, ne csak "még egy lövöldözős játékot" bocsássanak a piacra. A hangulatot a csodás színek és a háttérzene csak fokozza.
A PaPo & Yo kizárólag PlayStation 3-as gépekre érkezik valamikor az év során.
A következő videót a játékfejlesztők konferenciáján mutatták be. Pár játék elemet vázol, azonban Monster egyelőre még hiányzik. A "tovább" gombra kattintva megnézheted a legelső, 2011-es előzetesét, melyben, bár a legelső formájában, de megjelenik Monster is.