Körülbelül egy hete tudjuk, hogy készül a 0x10c. A játék alapjait már tudni lehet. Néhány képet is kiadtak, de ezekből sok mindent nem tudtunk meg.
A játék fejlesztése még nagyon kezdetleges állapotban van, viszont, ahogyan a Minecraftnál, itt is már korán ki fogják adni, hogy a játékosok tudják tesztelni. A multiplayer valószínűleg havidíjas lesz, ezért cserébe kijelentkezés után is, folyamatosan fogják emulálni a fizikát és a számítógépeket. A singleplayernek nem lesz havidíja.
Eredetileg "kemény science fiction" lett volna, de ezt most inkább hanyagolják. Viszont tudományosan korrektek akarnak lenni.
Ami bele szeretnének rakni a játékba:
- Sok mérnökösködés.
- Teljesen működő számítógépes rendszer.
- Űrcsaták AI és más játékosok ellen.
- Elhagyatatott hajók, amik tele vannak értékes cuccokkal.
- Ragasztószalag!
- Zökkenőmentes landolás bolygókra.
- Fejlett gazdasági rendszer.
- Random találkozások.
- Bányászat, kereskedelem, rablás.
- A single- és multiplayer össze van kötve a multiverzumon keresztül.
A játék egy párhuzamos univerzumban játszódik, ahol a hidegháborúban elindult űrverseny sosem ért véget és az űrutazás népszerű lett a vállalatok és a gazdagok körében.
1988-ban egy újfajta hibernáló rendszert hoztak forgalomba, amik kompatibilisek voltak a népszerű 16 bites számítógépekkel. Sajnos ez a nagy endiant használta, míg a DCPU-16 a kis endiant kérte. Ez egy súlyos hibához vezetett a driverben, aminek során 0x0000 0000 0000 0001 évnyi hibernálás, 0x0001 0000 0000 0000 év lett. Innen is ered a játék címe hiszen 0x10c = 0x0001 0000 0000 0000, ami 10-es számrendszerben 1612 = 2.81474977 × 1014
Most pedig 281 474 976 712 644-et írunk, és az első emberek kezdenek felébredni. Ám egy olyan világba ébrednek, ami a kihalás szélén áll, a távoli galaxisok és a csillagképek eltűntek és masszív fekete lyukak uralják a galaxist.
A játékmenetről annyit tudunk, hogy minden űrhajónak lesz egy generátora, ami egy adott mennyiségű energiát tud generálni. Ez megköveteli tőlünk, hogy okosan bánjunk vele. Lesz, ami több és lesz, ami kevesebb energiát fog fogyasztani. A láthatatlanságnak például majdnem teljes energiára szüksége van.
A játékban található számítógép egy teljesen működő emulált 16 bites processzor, amit használhatunk arra, hogy vezzesük a hajónkat vagy csak játszunk rajta játékokat miközben arra várunk, hogy bányászás befejeződjön.
A processzor specifikációit hamarosan nyilvánosságra hozzák, hogy aki nagyon buzgó az már előre el tudjon merülni a programozásában.
További információkért nézd meg a 0x10c honlapját, kövesd @notch-ot twitteren vagy csak időnként nézz rá a blogunkra.