Új hírek a The Last of Us-ról

Érdekes dolgokat derített ki a Game Informer a Naughty Dog új játékáról, a The Last of Us-ról.

Maga a story egyszemélyes lesz, viszont lesz online multiplayer, de azt nem fejették ki bővebben.

Az Uncharted 2 elkészítése után nem mindenki lelkesedett a 3. részen való munkáért. Ráadásul a 2 sikere rengeteg fejvadász figyelmét keltette fel, akik a csapat tagjait akarták megkaparintani. Végül, azért, hogy ott maradjanak, a Naughty Dog kialakított egy második csapatot, ami más projektbe kezdett. Ez a projekt lett végül a The Last of Us.

A játék stílusát olyan romokat ábrázoló képek inspirálták, melyeket "visszafoglalt" a természet.

A zenéjét a kétszeres Oscar-díjas Gustavo Santaolalla szerzi, aki többek között a Bábel, a 21 gramm és a Túl a barátságon című filmek zenéjét is írta.

A játék egyik alapkoncepciója egy Uncharted 2-es ötlet továbbfejlesztése. Van egy rész, ahol a főszereplő, Drake, egy tibeti felfedezővel, Tenzinnel kooperálva old meg feladatokat. A The Last of Us ezt akarja kiépíteni.

Rengeteget káromkodnak a főszereplők, főként Ellie. A "motherfuck", "fuck", és "fuck face" szavak többször is elhangoznak. (Gondolom a szavak jelentését nem nagyon kell magyarázni.)

A történet egyedülálló. Nem lesz befejezetlen a vége, viszont ez nem azt jelenti, hogy nem lesz több része, hisz a Naughty Dog azt nyilatkozta, hogy "biztosan támogatni fogják" a játékot. Ez részben előny is, hisz így mindent beleadhatnak, ha pedig sikeres, továbbfejleszthetik.

A videóban látható férfit, Joelt fogjuk irányítani, míg a lány, Ellie egy mesterséges intelligencia hajtotta karakter lesz, aki végigkísér minket utunkon.

A játékmenetet és a mesterséges intelligenciát is kifejtették. "Nem vénnek való vidék" stílusúra akarják csinálni: egy golyó is ölhet, de kevés lőszerünk van. A mesterséges intelligencia egy "hatalmi egyensúly" rendszert alkalmaz. Ez bővebben azt jelenti, hogy ha lőszer van nálunk, az ellenség fedezék mögé bújik, illetve próbál mögénk kerülni. Ha közelharci fegyverünk van, akkor lerohannak és próbálnak számban felülkerekedni. Reagálnak az eseményekre is. Idegesek, mérgesek lesznek ha barátaik meghalnak, figyelmeztetik egymást a veszélyre, továbbá ha elveszítik az előnyt, megrémülnek.

Kombinálhatjuk majd az eszközöket is egy harc esetében: dobhatunk egy téglát, melytől megszédül az ellenfél, majd megtámadhatjuk egy fadeszkával. Ezt csapatmunkával is elérhetjük, ahol Ellie hajítja téglát, míg mi Joellel összeverjük a rosszfiút.

Lesznek elsősegély csomagok, viszont lassan lehet használni őket. Ezzel azt akarják elérni, hogy életszerűbb legyen a helyzet.

Ellie szerves része lesz kalandunknak. Segít, figyelmeztet, képességei fejlődnek majd a játék során. Az a céljuk, hogy ne csak kísérgetni és odafigyelni kelljen rá, hisz az unalmas és idegesítő lehet hosszú távon.

Lesznek mászkálós és logikai részek, ahogy az Uncharted szériában is, melyek a kétszemélyes helyzetre lesznek kiélezve. Viszont, ellentétben Drake epikus pillanataival, itt valósabb helyzetekben lesz részünk.

Az ellenségek zömét nem a fertőzöttek, hanem az emberek fogják kitenni. A helyzet is az emberek közti viszonyokról fog szólni, a fókuszban nem a fertőzöttek állnak.

Az egész koncepció érdekes, és rengeteg lehetőséget tartalmaz. Az a tény pedig, hogy a Naughty Dog "veteránjai" készítik, még vonzóbbá teszi a játékot.

A megjelenés késő 2012, kora 2013, de addig is itt van pár új kép egyenesen a játékból. A másik két képhez kattints a "tovább" gombra.

 

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekaddikt.blog.hu/api/trackback/id/tr784075653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valkyr81 2012.02.08. 12:44:10

Érdekes a koncepció és az alapfelállás, láthatóan sokat meritett a "Legenda vagyok" cimű filmből ill. a Life After People cimű History Channel sorozatból. Engem nagyon érdekel a téma, várom tehát nagyon a játékot és persze a további infomorzsákat is :).

Perses 2012.02.08. 16:59:37

@Valkyr81: Nekem is a "Legenda vagyok" jutott eszembe :)
Alapvetően érdekesek az ilyen "emberközpontú" projectek. A Heavy Rain szerintem egy nagyon jó játék volt, és ott is az emberek közti kapcsolat állt a középpontban, bár tény, hogy ez teljesen más lesz.
Várom én is nagyon :)
A Life After People az, amikor modellezik az emberek kihalása utáni helyzetet?

Valkyr81 2012.02.08. 17:29:11

@Perses: Azaz bizony, asszem már megért egy második évadot is. Ha tényleg fogékony vagy a témára érdemes megnézni, jól eljátszik a gondolattal hogy mi lenne pl. a műalkotásokkal, épületekkel, fegyverekkel, stb plusz jó animációkkal fűszerezve bemutatja hogy hogyan dőlnének össze az épületek X évszázadot követően.

Valkyr81 2012.02.08. 17:30:44

Ja és persze azt is jól bemutatja hogy a természet hogyan venné vissza az őt megillető helyét.

Perses 2012.02.08. 17:37:25

@Valkyr81: Köszi a tippet, utánanézek, érdekesen hangzik :)
Az Enslaved című játékban voltak ilyen tájak.
süti beállítások módosítása